Hrvatski planinarski savez

NazivKROZ KANJON BADNJEVICE-KRUŽNI PUT
PodručjeDALMATINSKA ZAGORA
PočetakProložac
KrajProložac (moguć izlaz na branu Ričice)
Vrijeme hoda (h:min)4
Duljina (km)6.4
Visinska razlika (m)250
OpisPočetak puta je u centru Prološca, pored starog mosta Šarampov. Označen je tablom i prati makadamsku cestu desnim rubom korita rijeke Suvaje. Prije stare mlinice put prelazi Suvaju na kamenoj pregradi zvanoj Vemića priboj (korito suho većim dijelom godine). Kod mlinice put se oštro uspinje do starohrvatske utvrde (kule) vidljive tijekom cijelog uspona. Put prolazi kroz kulu i obrambene zidove, a potom nastavlja strmo uzbrdo prema platou iznad kanjona gdje je i najviša točke uspona. Dalje prati rub kanjona sa stalnim vidicima prema kanjonu. Nakon toga slijedi strmiji spust do korita rijeke Suvaje. U tom se dijelu otvara vidik na Zeleno jezero i selo Ričice. Put dalje nastavlja do obzidanog skoka (slap ako ima vode) zvanog Skakala. Tu se na drugu stranu korita prelazi prirodnim mostom od izvaljene topole na koju je postavljena i ograda. Dalje put prati lijevu stranu kanjona uspinjući se do vidikovca. Nakon toga slijedi lagani spust i nastavak puta lijevom stranom kanjona do slijedećeg vidikovca. Od vidikovca se put uspinje do najviše točke lijeve strane kanjona. Tu je treći vidikovac od kojeg se put dalje polagano spušta do makadamske ceste kojom se vraća u selo do početne točke. Ovaj Put ima mogućnost ulaza/izlaza u pola staze, tako da je moguće u put ući/izaći kod brane na Zelenom jezeru odakle do prirodnog mosta (izvaljena topola) kod slapa Skakala potrebno cca 30 minuta. Postoji mogućnost i obilaska puta s desne na lijevu stranu, ali preporučamo, kako je i opisano, obilazak u smijeru kazaljke na satu, tj. s lijeva na desno.
Oznaka801
DruštvoHPD Imotski, Imotski (http://www.hpd-imotski.hr)
Kontakt osobaSlaven Maršić
Godina otvorenja2011
Godina obnovenepoznato
NapomenaVode na putu nema osim na polovici puta kod prijelaza korita na slapu Skakala, ali samo u periodu jesen-zima kad Suvaja ima tok. Tehnička oprema nije potrebita za prijelaz kraće osigurane dionice.
GPX17_08_01.gpx

• pl.k. - planinarska kuća
  • pl.d. - planinarski dom
  • skl. - planinarsko sklonište
Na korištenje podataka iz Registra primjenjuju se Opći uvjeti korištenja digitalne imovine HPS-a https://www.hps.hr/hps/opci-uvjeti/.
Copyright 2021 © Hrvatski planinarski save   |   Hosting i održavanje: Auris d.o.o.